اورلود یا این که OLP مخفف کلمه و واژه ( overload Protector ) است به معنای نگهدارنده اضافه‌ توشه است که در اسباب و اثاث الکترونیکی و برقی برای دوری از زخم به آنان و سوختن و مخاطرات احتمالی پیش‌بینی‌ شده‌است و موضوع استعمال قرار میگیرد .

انواع مختلف اورلود کولرگازی

اورلود کولرگازی

۱ – اورلود حرارتی : ساختمان اورلود حرارتی نظیر ساختمان بی متال هست که به طور موازی ( محرمانه ) در مدار بسته می شود . و در هر صورتی به هر عاملی که حرارت بالا رود جریان را انقطاع می نماید تا موقعیت به شرایط اول و معمولی برگردد و مجدد جریان برقرار شود .

۲ – اورلود مغناطیسی : گونه اورلود مغناطیسی بوبینی است که در اثر عبور جریان بسیار شدت عرصه مغناطیسی آن به حد ما یحتاج برای انجام فعالیت مکانیکی انقطاع مدار رسیده و مدار را انقطاع می نماید .

اشکال اورلود در کولر گازی :

در کولرگازی دو گونه اورلود موجود است

اینترنال داخلی ( Internal )

نصاب کولر گازی در مشهد

اکسترنال بیرونی ( External )

در کولر گازی‌ های قدیمی‌تر اورلود به‌صورت بیرونی یا این که اکسترنال بوده که به‌ شکل محرمانه روی سیم com مشترک بسته میشد که صورت ظاهری آن نظیر تحت است

اورلود اکسترنال

اورلود اکسترنال

تعمیر آبگرمکن الهیه شمال تهران فوری

اورلود کولر گازی

ولی در اکثری از کولر های تازه این قطعه به‌صورت اینترنال است و درون کمپرسور قضیه استعمال قرار گرفته که قابل‌ دسترسی وجود ندارد

تعمیر آبگرمکن ایستاده و تعمیر آبگرمکن دیواری نظام آباد شرق تهران

نکته :

در شرایطی‌که با کولر گازی بازخورد کردید و متوجه کارنکردن کمپرسور آن شدید گذشته از هر چیز می بایست از دمای بدنه کمپرسور فعالیت نکردن overload آن مطمئن گردید چون هنگامی که حرارت کمپرسور بالا میرود اورلود فعالیت کرده و جریان را انقطاع می نماید

به طبع بخوانید : خدمت کولر گازی | شستشوی کولر گازی |سرویسکار کولر گازی

اگر‌چه که‌این کار اصلاً پیشنهاد نمیشود اما در شرایطی‌که با چنین موردی برخوردید و احتیاج داشتید تا حرارت کمپرسور را پر سرعت تحت بیاورید که بتوانید اورلود را وصل و آن را فراهم کارکنید میتوانید کمپرسور را به‌ وسیله آب خنک‌ کردهِ تا کمپرسور زودتر راه اندازی شود .

عوارض اورلود کردن کولر گازی چه است +++

دلایلی متعددی برای این کار موجود است در تحت چندین علت را ذکر می‌کنیم :

مبرد شارژ شده به سیستم بسیار بوده و کمپرسور تحت توشه میماند .

هنگامی که فشار کندانسور بالا می رود کمپرسور دستگاه اورلود می کند که یک کدام از علت هایی که سبب بالا رفتن فشار کندانسور میشود آلوده بودن کندانسور است که سفارش می شود برای دوری از چنین اتفاقی خدمت فصلی کولرگازی فراموش نشود .

برق محل ورود دستگاه دارنده ولتاژ تحت است .

کمپرسور دارنده انواع مکانیکی است .

خازن کمپرسور معیوب و وخیم شده‌است .

بخشی از سیم پیچی دستگاه اختلال دارااست .

در شرایطی‌که کولرگازی دارنده سیستم لوله مویین است احتمال دارد گرفتگی و بسته شدن لوله مویین سبب اورلود شدن کمپرسور شود .

تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی

چگونه اورلود کولرگازی را تشخیص دهیم ؟

به دو طرز می بضاعت تشخیص اعطا کرد که کمپرسور کولر گازی اختلال اورلود دارااست یا این که خیر

نحوه اولیه : ریلکس ترین شیوه برای تشخیص عیب اورلود گرمای بدنه کمپرسور کولر گازی است که آرم اورلود کردن کمپرسور کولر گازی است

نحوه دوم : آزمایش مبنا های کمپرسور کولر گازی با اهم متر است در چنین حالتی در شرایطی‌که مبنا c به الباقی مبنا ها شیوه نداد آرم ی اورلود کردن کمپرسور و یا این که فساد اورلود کولر گازی است .

طرز بیرون کردن کولر گازی از شرایط اورلود +++

دستگاه را خاموش فرمائید و اذن دهید با سپری شد فرصت به شرایط دارای اهمیت برگردد ولی در شرایطی‌که کماکان اختلال موجود است و حل نشده است سریعا از یک تعمیرکار کولر گازی امداد بگیرید . ردوبدل اورولد یک کدام از سرویس ها تعمیر کولر گازی هست . تعمیرکار کولر گازی مقدمه عامل اورلود کولر گازی را پیدا می نماید بعد نسبت به رفع ان مبادرت می نماید .

به طبع بخوانید : تخصصی ترین راس مجاز نصب , تعمیر و خدمت اسپیلت

در شرایطی‌که کولر گازی شما نیز اورلود نموده است و در‌پی یک تعمیرکار کولر گازی میگردید با ما تماس حاصل نمایید . فدک تهویه تشکیل شذه است تیمی از کارشناس ترین تعمیرکاران کولر گازی که دارنده تجربه و مهارت کافی دراین مورد هستند .

شما میتوانید در هر فرصت که به تعمیر کولر گازی نیاز داشتید با ما تماس بگیرد تا ما در کمترین فرصت ممکن خویش را به شما برسانیم بعد در صدر به تشخیص و عیب یابی کولر میپردازیم انگاه در شکل رضایت بی نقص شما به تعمیر کولر گازی پرداخته می شود .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *