میزان تولید فاضلاب با بیشتر شدن جمعیت افزایش چشمگیری داشته به صورتی که در شهرهای بزرگ چاره ای برای آن اندیشیده اند و آن هم انتقال فاضلاب به مراکز تصفیه و یا دفع فاضلاب است ولی با این وجود هنوز در مناطق دوردست یا در حاشیه شهرها مناطقی هستند که از چاه فاضلاب استفاده می کنند و کماکان با مشکل پر شدن چاه فاضلاب رو به رو هستند.
ما در این مقاله سعی داریم راه های جلوگیری از پر شدن چاه فاضلاب را برای شما بیان کنیم و در صورتی که مایل هستید مطالب بیشتری در مورد راه های جلوگیری از زود شدن چاه فاضلاب بدانید به مقاله راه های جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب در سایت برچسب مراجعه کنید و ویدیو مربوط به آن را تماشا نمایید.

علل زود پر شدن چاه فاضلاب

بعضی از عوامل هستند که باعث می شوند چاه فاضلاب شما زودتر از موعد پر شود و مشکل پر شدن چاه فاضلاب برای تان پیش بیاید برای جلوگیری از این عوامل ابتدا باید آنها را بشناسیم و و بعد در صدد رفع آن ها باشیم.


میزان حجم و اندازه چاه را بررسی کنیم

معمولاً اگر بدانیم که چاه ما در چه عمق و اندازه ای حفر شده طبیعتاً قبل از پر شدن چاه فاضلاب به فکر خالی کردن چاه توالت می‌افتیم و قبل از سر ریز کردن آن را خالی می کنیم.
ولی اگر از اندازه و میزان پر شدن چاه فاضلاب خبری نداشته باشیم ممکن است بعد از مدتی چاه پر شود و سرریز کند و مشکلات متعددی پدید آید.

علت های زود پر شدن چاه فاضلاب

سایت “برچسب barchasb”علاوه بر مقالات متعدد در زمینه های لوله بازکنی و چاه بازکنی می تواند بهترین لوله بازکن ها را در سطح شهر تهران به شما نمایش دهد.

وارد شدن خاک و نخاله در داخل فاضلاب

باید مراقب بود که در طول بنایی و ساخت منزل و شستشوی محیط خاک و نخاله و آشغال های دیگر وارد چاه فاضلاب نشوند چرا که این مواد جامد هستند و جذب نمی شوند و باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شوند علاوه بر این با وارد شدن خاک و نخاله به داخل چاه ممکن است باعث گرفتگی لوله های فاضلاب شود که در نتیجه ممکن ممکن است لازم باشد با خدمات لوله بازکنی تماس بگیرید.

بازرسی چاه در فواصل گوناگون

بهتر است هر چند وقت یکبار سر چاه برداشته شده و به آن سر زده شود که اگر دیواره های آن سست شده و آماده ریزش هستند هر چه زودتر نسبت به تعمیر آن اقدام شود تا از پر شدن چاه فاضلاب توسط خاکهای دیواره همچنین خدمات احتمالی آن جلوگیری کنید.

جدا کردن چاه آب باران جهت جلوگیری از زود پر شدن چاه فاضلاب

آب باران پاک و تمیز می باشد لذا لزومی ندارد که آنرا وارد چاه فاضلاب کنید، چرا که هم باعث زود پر شدن چاه فاضلاب می شود و همین که آب باران را آلوده کرده اید لذا حتما توجه کنید که آب باران را در چاه جدا وارد کرده تا از مشکل زود پرشدن چاه و کثیف شدن آب باران جلوگیری کنید.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *